Stockholm har ett nytt DUS!

Kan vi välja Elin Holmér Sundström som ordförande för Stockholms läns Ridsportförbunds Ungdomssektion?
- JA!
 
Igår var jag på Djursholms Ridklubb där Stockholms DUS årsmöte ägde rum. Redan på tåget dit spanade jag in minst 10 tjejer som jag misstänkte skulle dit, tillslut blev det runt 50 personer.
 
Maria Bredberg, fälttävlansryttare som ridit i landslaget för ponny, juniorer och young rider, inledde med en föreläsning om mål, planering och minnesvärda tävlingar. Inte ett öga var torrt när hon berättade om fina Cinnamon som gick bort i en olycka på en terrängbana i Danmark 2011.
 
 
 
Maria

Det slog mig när jag lyssnade på Maria att allt som hon sa gick att översätta till arbetet i US. Maria skulle antagligen äga vilket styrelserum som helst om hon tog med sig sina kunskaper om mål, planering och teambulidng in där.
 
Efter Marias föreläsning så berättade jag om CUS verksamhet och varför unga är så viktiga i organisationen. Jag älskar det här citatet ur "Ridsporten vill"!
 
 
Sen var det dags för själva anledningen till att så många ungdomssektioner samlats ikväll, vi skulle ha årsmöte för DUS! Avgående ordförande Amanda Terring inledde mötet och jag fick sedan förtroendet att leda mötet. Vi tog oss snabbt igenom de första punkterna på dagordningen och kom sen fram till val av ordförande för sektionen. Ny ordförande i Stockholms DUS, tillika ledamot av Distriktsstyrelsen är Elin Holmér Sundström.
 
 

Elin
 
Fyra nya ledamöter valdes också in, Emma, Moa, Rebecka och Zoé. Sen kom vi till punkten som brukar ta tid, låååång tid. Men idag gick det fort, tre nya ledamöter kom in i DUS valberedning på rekordtid! Kul!
 
Sen var det då dags för det sorgliga i det hela, avtackning av avgående ledamöter. 
 

Avgående ledamöter Amanda, Elin och Mika.
 

Några av deltagarna på mötet
 


Några fler av deltagarna på mötet
 
 
Maaat! Alla var nog rätt hungriga när klockan slog åtta och det var dags för tacobuffé!
 
 
 
Kunde inte låta bli att ta bilder på dessa underbara motiv:
 


Vilken härlig läxa! Visitera! Jag slår vad om att den läxan görs med mycket större entusiasm än matteläxan!
 
 
 
 
Om någon veterinär ser det här så kanske du kan åka förbi Djursholm och titta till Julia? Det är ju jättetråkigt att barnen inte kan rida på henne!
 
Då återstår bara för mig att önska den nya styrelsen och valberedningen lycka till! 
 
/Jennie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0